Tuesday, November 13, 2007

Enjoy reading!

My teen-age daughter was preparing to return home after having visited her grandparents for a few weeks one summer.Her grandfather gave her 12 post cards.
"Here,write us a few lines every month,"he said.
Months passed and the cards remained unused -- that is until the day this letter arrived:
Dear Jennifer,
Life is a series of stages.
As a child, I looked forward to becoming a teen-ager--that happened.
As a teen-ager,I looked forward to becoming a young man---that happened.
As a young man, I looked forward to meeting a young woman,falling in love and becoming a married man---that happened.
As a married man,I looked forward to becoming a father --- that happened.
As a father, I looked forward to becoming a grandfather to beautiful ,intelligent grandchildren ---that happened.
Then I looked forward to the day they would learn to write --- that hasn't happened yet.

一年夏天,我的十几岁的女儿在他的爷爷奶奶家度过了几个星期。回来的时候她的爷爷给了她12张明信片。
“来,每个月写点东西给我们,”他说。
一个月接着一个月的过去了,但是那些明信片并没有用,直到下面我们接到了下面这封信:
亲爱的 珍妮弗
人生由几个阶段组成。
当我是小孩子的时候,我盼望着自己能够快点长成一个十几岁的孩子---它已经发生了。
当我长到十几岁的时候,我盼望着自己能够成为一个成年的小伙子---它已经发生了 。
当我是一个年轻的小伙子的时候,我盼望着能遇到一个年轻的漂亮姑娘,我们互相爱慕然后结婚---它已经发生了 。
当我是一个已婚男士的时候,我盼望着自己能够有个孩子,当一个爸爸---他已经发生了。
当我 是一个爸爸的时候,我盼望着自己能够成为一个漂亮聪明的孩子的爷爷---它已经发生了。 然后,我盼望着她能够学会写信---它还没有发生。

learn Chinese at echineselearning.com.

1 comment:

Anonymous said...

I miss my grandfather now!
Are you all right in the paradise,grandpa?
I miss you!